توضیحات امارات کوتاه و صریح است

[ad_1]

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دیدار با رئیس جمهور کشورمان دعوت از امیر قطر برای شرکت در اجلاس سران صادرکننده گاز را تقدیم کرد.

به گزارش، سید ابراهیم رئیسی روز پنج شنبه در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با اشاره به اهمیت همکاری های منطقه ای، روابط عمومی و هم افزایی همسایه می تواند امنیت بیشتری داشته باشد.

رئیس‌های با هماهنگی‌های چند بر سازوکار برای تأمین امنیت، به ویژه در حوزه انرژی، مشخص کرد: لازم است و هم افزایی در سیاست‌های انرژی، حفظ و تقویت شود.

رئیسی اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را توسعه و تعمیق روابط و همکاری با منطقه و همسایه دانست و تاکید کرد: همکاری های منطقه ای را به نفع صلح، امنیت و پیشرفت ملت های منطقه و از آن استقبال می کند.

جمهوري با اشاره به اقتصادهاي اقتصادي تهران – دوحه در بخش هاي مختلف سياسي و فرهنگي گفت: آماده باشيم تمام زمينه هاي پيشروي توسعه دوجانبه و مناطق را به نفع دو ملت فعال سازيم.

با بیان اینکه حضور بیگانگان در غرب آسیا ناامنی و نگرانی ها را افزایش می دهد، اظهار داشت: بیگانگان به هویت و شخصیت ها و دولت های منطقه احترام قائل هستند و تصور می کنند که رئیس جمهور دنیا هستند در حالی که آنها باید روحیه استکباری و خودبرتربینی را کنار گذاشته و هویت داشته باشند. و نمی توانید پیام را از سر بگیرید.

اظهار داشت: ملت ایران همیشه بر مواضع اصولی خود رئیس جمهور تاکید می کند و بدون توجه به خواست دشمنان با قوت مسیر پیشرفت را طی می کند، به آمریکایی هایی که رسما اعلام کردند که فشاری بر آنها نتیجه نمی دهد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه بیانیه قطر در این دیدار پس از دعوت رسمی امیر قطر از رئیسی برای شرکت در اجلاس سران صادرکننده گاز، اظهار داشت: قطر مصمم تمام تلاش خود را برای افزایش سطح روابط اعلام کرد. در این صورت دولت اسلامی مصر و دولت اتحادیه و ایالات متحده آمریکا نمی توانند نتیجه بگیرند.

وزیر هم قطران کرد: قطر نیز در مورد حضور نیروهای خارجی در منطقه منفی آثار با ایران نظر است و معتقدیم منطقه باید با اتکا به همکاری های منطقه ای مسیر صلح و پیشرفت را در پیش بگیرید.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما