افزایش 80 درصدی قیمت ماهی

[ad_1]

رئیس انجمن صنفی پرندگان و ماهی فروشان گفت:

به گزارش ایلنا، فخرالدین احمدی با اشاره به کاهش عرضه ماهی در بازار گفت: تقاضا و عرضه تعیین کننده قیمت ماهی در بازار است. با کاهش عرضه، بدون شک شاهد افزایش قیمت آن در بازار خواهیم بود. قیمت برخی از انواع ماهی در بازار امسال نسبت به سال گذشته بین 70 تا 80 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، قیمت عمده فروشی ماهی قزل آلا از 67 هزار تومان تا 69 هزار تومان است، در حالی که قیمت آن در بازار بین 75 تا 80 هزار تومان است.

این فعال اقتصادی با اشاره به بحران آب امسال خاطرنشان کرد: 2 ماهی سردابی و 2 ماهی گرمابی در کشور تولید و پرورش می یابد. ماهی های سردآبی شامل قزل آلا و سالمون می باشد. و کپور یکی از ماهیان گرمابی است.

کارشناسان شیلات در ادامه گفتند: امسال کمبود آب تولیدی با چالش های جدی مواجه شد و در نتیجه تولید کاهش یافت. زیستگاه ماهی قزل آلا در آب سرد تمیز و روان است بنابراین اگر می خواهید این ماهی را پرورش دهید باید چنین شرایطی را ایجاد کنید.

احمدی در ادامه بابیان اینکه امسال به دلیل تغییرات اقلیمی صید کاهش یافته است، گفت: امسال در صید دریایی کاهش داشته است که این مشکل تاثیر مستقیمی بر قیمت ماهی جنوب و افزایش قیمت ماهی در جنوب داشته است. ” ماهی شیر در بازار کیلویی 150 هزار تومان، ماهی شوریده کیلویی 120 هزار تومان و ماهی حلوا کیلویی 140 هزار تومان به فروش می رسد.

وی گفت: ماهی بانی و ماهی شمال هنوز وارد چرخه بازار نشده اند و صید ماهی در شمال به اندازه جنوب کاهش یافته است.

وی بابیان اینکه مرغ در سبد پروتئین داخلی بیشتر از ماهی است، تصریح کرد: قیمت ماهی قزل آلا در سال گذشته 30 هزار تومان بود اما اکنون مصرف کنندگان باید کیلویی 75 تا 80 هزار تومان بپردازند که خرید ماهی را برای مصرف کنندگان سخت کرده است. است.

احمدی در ادامه گفت: اگر هر یک از یک خانواده چهار نفره بخواهد در یک وعده 300 گرم ماهی بخورد، باید برای یک وعده غذایی 1.5 کیلوگرم ماهی بخرد که قیمت آن حداقل 120 هزار تومان است، خانواده می تواند مرغ منجمد را در کیلویی 20000 تومان و پروتئین مورد نیاز شما می تواند کامل شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان می کند: سیاست دولت در کنترل بازار طیور قادر است از نوسانات این بازار بکاهد. با این حال بحث آبزیان هنوز موفق نبوده است. به دلیل عدم مدیریت صحیح و مدیران ماهر در صنعت آبزیان شاهد ثبات در بازار آبزیان نیستیم و روزانه شاهد افزایش قیمت ماهی هستیم. با سیاست گذاری درست در این زمینه می توان پیش بینی کرد که قیمت ماهی به اندازه مرغ ثابت باشد.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما