نیویورکر فاش کرد که ترامپ به طالبان رشوه داده است

[ad_1]

نیویورکر راز شکست آمریکا در افغانستان را بر اساس اسناد منتشر نشده فاش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه اوت 2019، دونالد ترامپ از زلمی خلیل زاد خواست تا ببیند آیا ایالات متحده می تواند طالبان را متقاعد کند که صلح در ازای دریافت پول را بپذیرند.

نیویورکر می گوید که خلیل زاد پاسخ داد که این امکان وجود ندارد زیرا رهبران طالبان توسط ایالات متحده تایید شده اند.

این مجله گفت که رئیس جمهور پیشین از خلیل زاد در استراحتگاهی که در حضور مایک پنس، معاون رئیس جمهور وقت و جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی حضور داشت، پرسید که آیا می توانند در مورد همکاری طالبان در روند صلح به او چیزی بگویند. .

وقتی از خلیل زاد می پرسند منظور ترامپ چیست، می گوید مثلاً پول.

سفیر آمریکا در امور صلح در افغانستان به نیویورکر گفت: نه، آنها (رهبران طالبان) در لیست تروریستی قرار دارند و ما نمی توانیم پول آنها را بپردازیم.

وزارت امور خارجه طالبان را یک گروه تروریستی نمی داند، اما در سال 2002 ایالات متحده رهبران این گروه را در فهرست تروریست های جهانی قرار داد و آنها را از دسترسی به منابع مالی منع کرد.

اسنادی که نیویورکر به دست آورده است نشان می دهد در حالی که ترامپ دولت اوباما را به پرداخت میلیاردها دلار به رژیم ایران متهم می کند، خود او قصد پرداخت پول به گروهی را داشته که 2461 سرباز آمریکایی را در جنگ علیه ایالات متحده و متحدانش کشته است. گرفته است.

در قسمت دوم این گزارش مفصل، نیویورکر می نویسد که فرد فراری می خواست اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان را در تاریخ 5 آگوست برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رسی به تهران بفرستد، اما قبل از او با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده تلفنی صحبت کرد. بازدید کنید.

افغانستان سال هاست که به فکر دستیابی به یک توافق امنیتی و اقتصادی با ایران بوده است.

نیویورکر می نویسد که 10 تا 15 دقیقه ابتدایی گفت وگو بر پیامدهای احتمالی توافق با ایران متمرکز بوده و به نوشته این مجله، اشرف غنی وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داده است که در صورت نقض قوانین آمریکا، کابل حمایت واشنگتن را از دست خواهد داد. .

نیویورکر می نویسد که اشرف غنی با کناره گیری موافقت کرد، اما تنها به شرط واگذاری قدرت به جانشین منتخب خود، اما مردم آمریکا این شرط را غیرواقعی خواندند.

روز شنبه 14 اسد، پس از آنکه خبر حضور واحدهای طالبان در کابل به غنی رسید، وی از درخواست خود برای واگذاری قدرت به جانشین منتخب منصرف شد. حالا بعد از لویه جرگه منتظر استقلال بودند.

نویسندگان این گزارش بدون نام بردن از منابع خود نوشتند که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی اشرف غنی، یک روز قبل از سقوط کابل، به تاریخ 14 آگوست، با کارمندان وزارت امور خارجه تماس گرفت و پرسید: آیا برنامه ای برای تخلیه دارم؟ و غنی؟” آیا داری به گزارش نیویورکر، زمانی که مقامات می خواستند این موضوع را به صورت مکتوب مطرح کنند، محب در مصاحبه ای گفت: «می خواهم از رئیس جمهور غنی و من بخواهم که در صورت عدم موفقیت مذاکرات صلح، به عملیات اخراج بپیوندیم».

پیام دریافت شد، اما عدم قطعیت مبادله این پیام، حمدالله محب را نگران کرده است. نیویورکر به نقل از محب گفت: فکر نمی کنم شرکای ما ما را نجات دهند.

به نوشته این مجله، حمدالله محب سپس با یکی از مقامات ارشد امارات متحده عربی تماس گرفت و به او اطمینان داد که دولت ابوظبی یک هواپیمای شخصی را به تاریخ 16 اسد از میدان هوایی کابل خواهد فرستاد.

نیویورکر گزارش می دهد که روز یکشنبه، 15 اوت، ساعت 13:00، حمدالله محب پیامی از خلیل حقانی، یکی از اعضای شبکه حقانی دریافت کرد که می خواهد با او صحبت کند.

به نوشته مجله آمریکایی، او موضوع پاکستان را مطرح کرده بود.

محب به نیویورکر گفت که حقانی می خواست تسلیم شود و به محب پیشنهاد ملاقات داد.

محب سپس با تام وست، معاون خلیلزاد تماس می گیرد. تام وست، مشاور امنیت ملی، اشرف غنی را برکنار کرد و به او گفت که از ملاقات خودداری کند، زیرا ممکن است یک تله باشد.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما